شرکت پتروآکام

ساخت وبلاگ

کربنات سدیم نمک سدیم اسید کربن است. یک پایه قلیایی قوی است که در محصولات تمیز کننده سبز مورد استفاده قرار می گیرد. غالباً به صورت پودر یافت می شود ، در صنایع گسترده ای از قبیل محصولات نظافت و مراقبت شخصی از قارچ کش ، میکروب کش ، علف کش و تنظیم کننده pH استفاده می شود.

کربنات سدیم ممکن است با نامهای زیر مترادف باشد:

جوش شیرین

خاکستر سودا

کربنات دی سدیم

سودا کلسیم

سودا

 

 

خصوصیات کربنات سدیم:

کربنات سدیم قلیایی با pH بالا در هنگام محلولهای غلیظ است. با افزودن آب ، اسید کربن و هیدروکسید سدیم تجزیه می شود.

کربنات سدیم به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کننده و قابلیت برش در چربی و نرم شدن آب در بسیاری از محصولات تمیز کننده از جمله مواد تمیز کننده سبز مورد استفاده قرار می گیرد. می توانید کربنات سدیم را در شوینده های لباسشویی ، مواد شوینده اتوماتیک ظرفشویی ، پاک کننده های همه منظوره ، پاک کننده های شیشه ای ، پاک کننده های لکه ، پاک کننده های کانتر ، تمیز کننده های ضد آب و سفید کننده ها پیدا کنید.

برای تمیز کردن و ضد عفونی کربنات سدیم ، آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) استفاده از 2 اونس در هر گالن آب را توصیه می کند. کربنات سدیم می تواند برای تمیز کردن سطوح سخت و غیر متخلخل مانند کف ، دیوارها ، وان ، کاشی و ریزاب مورد استفاده قرار گیرد.

کربنات سدیم مطابق EPA تحریک کننده در غلظت های زیر 15 درصد و سوز آور بالای 15 درصد محسوب می شود ، بنابراین هنگام مخلوط کردن محلول های تمیز کردن خود با آن این را بخاطر داشته باشید.

علاوه بر کاربرد آن در محصولات تمیز کننده ، از کربنات سدیم در موارد زیر استفاده می شود:

ساخت مواد شیمیایی

مواد غذایی

ساخت شیشه

محصولات مراقبت شخصی (به عنوان مثال ، حمام حباب ، خمیر دندان (

خمیر کاغذ و محصولات کاغذی

تعمیر و نگهداری استخر (برای تنظیم pH)

درمان های دامپزشکی (به عنوان مثال ، برای درمان کرم زنگ ، پاکسازی پوست و درمان اگزما)

 

مقررات

هنگامی که کربنات سدیم در محصولات مراقبت شخصی ، مواد غذایی یا داروها استفاده می شود ، توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) کنترل می شود. برای مصارف دیگر ، مانند سموم دفع آفات و محصولات تمیز کننده ، توسط EPA کنترل می شود.

 

 

سلامت و امنیت کربنات سدیم

EPA کربنات سدیم را یک سموم دفع ایمنی می داند و FDA آن را به عنوان کلی ایمن (GRAS) معرفی می کند. در EPA "تصمیم واجد شرایط بودن مجدد (RED) برای کربنات سدیم ؛ پایه های معدنی ضعیف" در سال 2006 ، EPA خاطرنشان می کند که وقتی کربنات سدیم مطابق دستورالعمل های EPA و FDA GRAS استفاده می شود ، خطرات بهداشتی انسانی شناخته نشده است و "هیچگونه اطلاعات اضافی لازم نیست. "

دو شکل کربنات سدیم استفاده می شود - سنگین و سبک. ابتدا فرم نور بدست می آید و برخی از آنها به شکل سنگین تبدیل می شوند. کربنات سدیم سبک حاوی کمتر از 0.5٪ کلرید سدیم است. کربنات سدیم سنگین با آبرسانی کربنات سدیم سبک به مونوهیدرات (Na2CO3.H2O) بدست می آید.

عمده کاربردهای کربنات سدیم سنگین به عنوان یک جامد است ، به خصوص در ساخت شیشه ، جایی که از آن به عنوان شار در ذوب سیلیس استفاده می شود.

استفاده از کربنات سبک سدیم به طور سنتی جایی است که مواد شیمیایی در محلول مورد نیاز هستند.

شرکت پتروآکام...
ما را در سایت شرکت پتروآکام دنبال می کنید

برچسب : کربنات سدیم , نویسنده : petro petroakam بازدید : 201 تاريخ : چهارشنبه 22 آبان 1398 ساعت: 16:53

خبرنامه